The Wrestler

Jävlar vilken film.
Jag förväntade mig en riktig feelgood film, men det var inte riktigt vad jag fick. Men fan va bra den var. Helt fantastisk, vissa scener var så jobbiga att jag var tvungen att hålla för ögonen och öronen samtidigt. Det var nog när jag såg grottbjörnensfolk som jag sist gjorde det. Så om ni vill se en grym film kolla in The Wrestler. Filmen handlar om "the Ram" en föredetting inom wrestlingen som numera bort ett ensamt och trasigt liv i en trailer. Man får följa honom mellan jobbet på en matvarubutik, stripklubben där han spenderar sin fritid och wrestling matcher på bakgårdar. Fotot är kul, det bygger verkligen upp känslan att man följer "the Ram". Fint ljus och ljud är det också.

Mikey Rourke borde vunnit en Oscar för rollen. Bättre än Penn i Milk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0